Czym jest korekta lakieru samochodowego?

Korekta lakieru samochodowego to proces usuwania jego niedoskonałości. Osiąga się to za pomocą różnych technik, narzędzi i produktów do masowania i/lub przywracania poziomu lakieru bezbarwnego do stanu prawie, jeśli nie lepszego niż nowy. Niedoskonałości, które mogą występować w wykończeniu pojazdu, są czasami określane jako „zawirowania” lub „pajęczyna”. Można temu zapobiec, podejmując ostrożne środki w procesie czyszczenia. Inne niedoskonałości mogą być spowodowane ptasimi odchodami, sokami drzewnymi, plamami po wodzie lub głębokimi rysami, które powstały w wyniku niezliczonych czynników, którym codziennie podlega pojazd. Inne niedoskonałości, które mogą występować w lakierze, to te, które zostały naniesione przez niedoświadczonego i zwykłego, codziennego detailera. Te drobne rysy ścierne są znane jako „hologramy” lub „ślady buforowe”.

Czym jest korekta lakieru w samochodzie?

Zacznijmy więc od najbardziej ekscytującego pytania wszechczasów: czym tak naprawdę jest korekta świadczona w ramach car detailing? Nie martw się, to nie znaczy, że cały Twój pojazd będzie musiał zostać zdarty z koloru i przemalowany od podstaw! Korekta ta polega po prostu na tym, że usługodawca zwany detailerem za pomocą specjalnego narzędzia usunie drobne rysy i niedoskonałości z powierzchni Twojego pojazdu, a dokładniej z jego bezbarwnego lakieru.
To narzędzie to polerka elektryczna: składa się z nakładki polerskiej z mikrofibry i specjalnej pasty polerskiej. Kiedy więc zaniesiesz samochód do centrum serwisowego, zapewne detalista przytnie bezbarwną warstwę lakieru Twojego samochodu za pomocą polerki elektrycznej, aż wszystkie drobne rysy zostaną usunięte lub wyrównane.  Zabieg ten jest kluczowym krokiem, jeśli planujesz nałożyć nano powłokę ceramiczną lub folię ochronną na lakier. Korektę lakieru można podzielić na kilka etapów – opierających się głównie na uszkodzeniu powłoki bezbarwnej. Poniżej szczegółowo opowiemy o każdym z nich.

Korekta jednoetapowa

Ten rodzaj korekty lakieru samochodowego można nazwać oczywistym i podstawowym. Jest to jednoetapowy proces polerowania, w którym zwykle stosuje się środek do cięcia lub pastę w płynie oraz pad. Jednoetapową korektę stosuje się, gdy konieczne jest pozbycie się niewielkich, łatwych do usunięcia rys i zarysowań.

Co to jest 2-etapowa korekta?

Kiedy lakier samochodowy ma umiarkowane lub średnie ślady zawirowań i zadrapań, które są osadzone w lakierze bezbarwnym, etap drugi to kolejna rzecz, którą należy zrobić. Zazwyczaj zaczyna się od użycia bardziej ściernego środka polerskiego, a następnie przejścia na drobniejszą pastę, aby usunąć wszelkie lekkie rysy pozostawione przez pierwszy krok.

Na czym polega 3-etapowa korekta lakieru?

Wreszcie, jeśli dojdziesz do tego punktu, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie dokładnych badań przed rozpoczęciem, a może nawet zwrócenie się do profesjonalisty. Zasadniczo trzyetapowa korekta lakieru Twojego samochodu to trzyetapowy program, w którym lakier samochodu ma silne ślady zawirowań, rysy lub inne defekty.

Jak już wspomnieliśmy powyżej, korekta zewnętrznej powłoki Twojego samochodu jest zwykle wykonywana wtedy, gdy konieczne jest usunięcie drobnych niedoskonałości i zadrapań z lakieru bezbarwnego. Jest to usługa wykonywana typowo w celu przygotowania pojazdu do nałożenia powłoki ochronnej lub folii.